Nekompatibilita Matlabu :-(((

Jan Houska Houska at humusoft.cz
Fri Feb 3 17:51:07 CET 2006

Dobry den,

> dnes jsem byl velmi nemile prekvapen nekompatibilitou mezi verzemi
> Matlabu! Bohuzel se nejedna o nekompatibilitu mezi hlavnimi verzemi, treba
> 6 a 7, to bych pochopil, ale mam 2 PC - na jednom 7.1 SP3 a na jednom o
> nejaky SP starsi. Na starsim Matlabu jsem delal svuj program, vse
> fungovalo. Po spusteni na novejsim Matlabu se k memu prekvapeni objevily
> chyby: funkce imshow nahle neexistuje - bez vysvetlivek ci navodu cim
> nahradit. Dobra nasel jsem v napovede nahradu funkci image. Druhe
> neprijemne prekvapeni: puvodni obrazek nahle nesel nahrat, resp. bez
> [...]

Vase problemy nemaji nic spolecneho s kompatibilitou. I kdyz nechci
tvrdit, ze obcas problemy s kompatibilitou mezi verzemi nenastanou,
takove, ze by bez upozorneni zmizela funkce, opravdu nebyvaji. Na to se
muzete vicemene spolehnout a radeji hledat chybu jinde.

Funkce IMSHOW je soucasti knihovny Image Processing Toolbox - zrejme tuto
knihovnu na jednom z tech pocitacu mate nainstalovanou a na druhem ne.
Funkce IMAGE je naproti tomu soucasti zakladniho MATLABu a mate ji k
dispozici vzdy.

Dale funkce IMAGE nedela totez co IMSHOW. Obe dve sice zobrazuji obrazek,
ale funkce IMAGE predpoklada hodnoty jasu v rozsahu 0 az 255. Naproti
tomu funkce IMSHOW automaticky skaluje jasy tak, ze obrazek je vzdy
zobrazen v plnem rozsahu jasu, bez ohledu na hodnoty ve zdrojovych
datech. V tomto ohledu je funkci IMSHOW podobnejsi funkce IMAGESC, ktera
je take soucasti zakladniho MATLABu, takze nechcete-li pouzivat Image
Processing Toolbox, pouzivejte tu.

Mnoho zdaru,

Jan Houska

Jan Houska                                           HUMUSOFT s.r.o.
houska at humusoft.com                                  Pobrezni 20
http://www.humusoft.com                              186 00 Praha 8
tel: ++ 420 2 84011730                               Czech Republic
fax: ++ 420 2 84011740