vytvareni obrazku tiff

Jan Houska Houska at humusoft.cz
Wed Feb 8 20:43:28 CET 2006

Dobry den,

> setkal jsem se s problemem pri vytvareni obrazku pro publikace. Pukud
> vytvorim obrazek pomoci okna Figure, prikazem Save as atd., pak je obrazek
> s malym rozlisenim a editori ho vraci. Zkusil jsem tedy postup pomoci
> prikazu print('-f1', '-dtiff', '-r300', '-v', vystup); Rozliseni se sice
> zlepsi, ale zaroven se zmeni velikost fontu a obrazek se vyrazne lisi od
> toho, co bylo na obrazovce. Predevsim je problem s legendou, ktera zakryva
> zcela jine misto na obrazku. Jak to lze resit?

Objekty typu pismo nebo legenda se vzdy v danem rozliseni tisknou tak,
aby byly co nejlepe citelne. Ziskame tedy lepe vypadajici tvar pisma, za
cenu mirne zmeny jeho proporci.

U legendy je ten problem asi nejviditelnejsi, protoze je vypisovana primo
do grafu. Je mozne tomu trochu celit urcenim pozice, kam se ma legenda
psat, normalizovane vzhledem k velikosti okna, napr. takto:

plot(sin(0:0.1:10));
legend('Sinus', 'Location', [0.73 0.85 0.15 0.05])

I kdyz i tento pristup vyzaduje nejake experimentovani s tim, kde presne
bude legenda nakreslena a vytistena, obvykle se da docilit uspokojiveho
vysledku.

Zdravi

Jan Houska

Jan Houska                                           HUMUSOFT s.r.o.
houska at humusoft.com                                  Pobrezni 20
http://www.humusoft.com                              186 00 Praha 8
tel: ++ 420 2 84011730                               Czech Republic
fax: ++ 420 2 84011740