dotaz na vice CPU

Michal Kvasnicka michal.kvasnicka at quick.cz
Thu Mar 2 14:44:55 CET 2006

Resime zcela stejny problem jako Vy.

V soucasne dobe je schudna pouze jedna cesta a tou je vyuzivani knihoven
BLAS pro multi-CPU systemy. Matlab vyuziva pro tyto ucely knihovnu Intel
MKL, ktera podporuje OpenMP. V manualu knihovny Intel MKL do dozvite dalsi
podrobnosti. Stejna moznost je i v pripade knihovny ACML od AMD, jeji
implemetace do prostredi Matalb je ale ponekud slozitejsi.

Zatim MathWorks tento problem neresi nejak koncepcne, ale existuji zpusoby
jak tuto cestu realizovat vlastnimi silami, alespon pro vybrane numericke
metody (podmnozina BLAS).

Nic Vam ale nebrani provozovat na multi-CPU systemu odpovidajici pocet
workeru pomoci Distributed Comp. Toolboxu, jediny problem je rychlost
komunikace. Pokud ale neni komunikacni rychlost ve vasich aplikacich
kriticka (doba vypoctu ulohy na workeru je vyrazne delsi nez doba potrebna
km prenosu dat) je to velice dobre schudna varinata.

Michal Kvasnicka

  _____