otaz na vice CPU

Radek Matousek matousek at fme.vutbr.cz
Thu Mar 2 14:03:55 CET 2006

Dobry den,
mel bych do tohoto fora nasledujici dotaz:
MOTIVACE>
Jak je znamo dvouprocesorove stroje jsou jiz realitou a bezne ctyrprocesory
az osmiprocesory mozna do roka take.
Nechci se ptat na vypocet v clusterech (na to je distribution comp.
toolbox), ale prave na podporu n-procesorových stroju.
Koukal jsem se trochu po webech a hledal testy, jak je ktery program schopen
vyuzit vice CPU v jednom stroji.
Samozrejme sw jako adobe photoshop na tom byly velmi dobre a narust vykonu
+80-90% na tzv. druhy procesor se mi zdal velmi atraktivni.
U Matlabu jsem mnoho testu nenalezl a ty co ano neukazovaly, ze 2xCPU jsou
pro matlab tim pravym, tj. vykon zustal cca stejny...
DOTAZ>
1, je schopna nova verze matlabu vyuzit onu vyhodu dvou a vice CPU (pokud
bych byl konkretnejsi nejlepe info pro procesory AMD, ktere jsou dnes v
tomto ohledu rozsirenejsi - AMD X2 a i na amaterske urovni lepe
skalovatelnejsi - 8xCPU Opteron dnes neni problem)
2, pripadne kdy se da podpora ocekavat? vyvojari preci s timto trendem musi
pocitat, respektive je problem v numericke knihovne, ktera je optimalizovana
na 1CPU a prepis pro vice fyzickych vlaken je narocnejsi?

Dekuji za informaci,
S pozdravem

Radek Matousek, Ing.,Ph.D.
Academic Staff - Lecturer, Researcher
Brno University of Technology
Institute of Automation and Computer Science
Address: FSI VUT v Brne,
               Technická 2896/2, 616 69 BRNO
               Czech Republic
Mailto: matousek at fme.vutbr.cz