Uloha v 3D

Martin Vích martinvich at centrum.cz
Mon Mar 26 21:39:18 CEST 2007

Dobrý den, řeším zajímavou úlohu, nevím zda mi matlab efektivně pomůže nebo to budu muset naprogramovat samostatně :

 Zadaní :

 Dvě tělesa v prostoru
 1) tyto telesa nad sebe umistim v prostoru a spoustim je k sobe
 2) az dojde ke kontaktu teles potrebuji souradnice dotykoveho bodu a jeho tečnou rovinu

 Konkrétně se jedná o :
 - dvě kola spojená ojnicí, kola mají určitý profil (pro obě kola uvažujeme stejný profil, mám podrobná naměřená data)
 - dvojice žlábkových kolejí (v podstatě je brát jako jedno těleso), koleje mají také určitý profil získaný reálným měřením

 - kola mají v kolejích určitou vůli - můžeme jimi hýbat do stran, kola
 můžeme naklánět o pár stupňů vůči směru kterým se je snaží vést kolej

 - koleje někam staticky umístíme

 Nerad bych to programoval, doufám ,že existuje efektivní cesta pomocí nějakého matematického sw jak ulohu vyřešit.
 Nějaké definice 3D těles si představit dokážu, lze ale nastavit "neprostupnost" těles ? Aby existovaly jen dotykové body...

 Díky
 Martin Vích