Selektivní ( podmíněné ) ukládání výsledků simulace v Simulinku

Zdeněk Hurák hurak at fel.cvut.cz
Thu Dec 25 13:29:08 CET 2008

Dobrý den, pěkné svátky pro jedny, pohodový začátek roku pro druhé,

v rámci dlouhé simulace potřebuji ukládat pouze některé krátké pasáže z jejích
výstupních signálů. Simulace je totiž skutečně dlouhá a s vysokou vzorkovací
periodou, že by se veškeré výsledky ani do paměti nevlezly. Navíc, po většinu
simulace se vůbec nic zajímavého neděje. Chci tedy začít ukládat pasáž
řekněme sto vzorků, která bude odstartována nějakou událostí. Je toto
realizovatelné?

Jakmile budu umět toto, budu potřebovat přemýšlet o rozšíření, které mi při
detekci spouštěcí události připojí i řekněme sto předcházejících vzorků. To
už bych snad nějak dal dohromady použitím zpožďovacího bloku.

A jakmile budu umět i to, potřebuji celé uvedené schéma realizovat nikoliv pro
simulaci, ale v externím módu v real-time experimentu s použitím převodníkové
karty. Teď už má potřeba dává smysl, že? Měřím nějaký signál, ze kterého jen
jednou řekněme za minutu detekuji nějakou spouštěcí událost, a datové okno
krátce před i po této události chci uložit pro pozdější zkoumání. Samotný
experiment běží několik minut na vysokém vzorkovacím kmitočtu, takže uložit
veškerá data je vyloučené. Konkrétně používám Real Time Windows Target.
Nepochybně tato volba omezuje možnosti, které Simulink nabízí pro logování
dat v pouhé simulaci.

Děkuji moc za jakoukoliv radu.

PS: abych předešel případnému nedorozumění, uvedu, že legální licenci k RTWT
jsem využíval během posledního téměř roku, kdy jsem pracovně působil na TU v
Eindhovenu.

--
Zdeněk Hurák
Czech Technical University in Prague, Faculty of Electrical Engineering