Re: vstup z klávesnice

mila.capek at seznam.cz mila.capek at seznam.cz
Wed May 12 10:16:41 CEST 2010

Dobrý den

Pokud máte na mysli přímo Matlab, mám poměrně jednoduchý návod. Sám tak řídím posun po plátně v kreslícím programu. Podotýkám, že kód je objektový.

1) pro daný figure definuji (krom jiných) callback funkci:

set(IFSObj.handles.figure,...
    'KeyPressFcn',@(scr,event)cwKeyPressFcn(IFSObj,scr,event,true));

2) ve funkci cwKeyPressFcn se tážu na obsah event.Key:

function cwKeyPressFcn(IFSObj,scr,event)
IFSObj.Runtime.keyPressed = event.Key;
switch IFSObj.Runtime.keyPressed
    case 'none'
        return;
    case 'uparrow'
... něco
    case 'downarrow''
... něco
    case 'leftarrow''
... něco
    case 'rightarrow''
... něco a další části programu

Toto řešení je jednoduché, rychlé a zatím jsem nesledal žádné problémy. Takto lze reagovat na libovolnou klávesu, v extrémním případě i např. vytvořit konzoly ve vlastním programu.

S pozdravem Miloslav Čapek
Katedra elektromagnetického pole
ČVUT-FEL